Alla inlägg under december 2011

Av Ingela Larsson - 31 december 2011 13:55

Sitter och småpysslar och tar det lugn. Varför jaga och jäkta med alla andra människor när man kan sitta och scrappa istället  Mannen och jag har förberett det vi kan och maten ska inte börja tillagas förrän vid halv sju så jag kan pyssla hela em om jag vill.

Men jag har faktist varit ute en vända i det fina vädret och vi grillade korv till lunch ute i kylan och drack en öl till  ... mysit och gott!!

Hittade en mall på en liten ask att stoppa in servetter, halstabletter mm i och som jag gjorde med ett sommrigt papper ....... känns som om jag vill att våren ska komma. Älskar grönt 

     

Önskar alla ett

GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!


Av Ingela Larsson - 28 december 2011 17:36

Nu är julen över och alla julklappar utdelade. Jag hoppas alla är nöjda och glada   Själv är jag väldigt nöjd för jag fick presentkort på Pysseltagen och på Mixhuset. Den från mixhuset är redan inhandlad för *ler* ....... köpte ett vitt trä tidningsställ "shabby chic" typ. Passar bra i mitt nya kök  

Pysseltagen går jag och funderar på ........ hur i hellskotta ska det presentkortet räcka till allt jag vill ha där  jag får väl lägga till några kronor själv tror jag *s* 

Foto på asken jag gjorde tilll Chris bonus mossa ....... älskar pappret, ska ha mer när jag handlar papper nästa gång!!!

  
Sen fick jag äntligen göra något annat än julkort   ett sött bebiskort. Tyvärr glömde jag fotta framsidan.

  

Jag har inte bara scrappat utan jag har även sytt ny gardin till sonens rum ....... Jag ska ha likadan fast vit. Eco var med hela tiden då jag sydde ...... han försökte hjälpa till med tråden ibland *ler*

   









Av Ingela Larsson - 23 december 2011 22:48

Jisses vad jag har gjort många askar de senaste dagarna. Både stora och små, både till den ene och den andre.

Till far och mor gjorde jag vars en som de ska ha sina dosetter i och ändå ha dem framme på köksbordet utan att det ser tråkit ut.

       

Åt sonen gjorde jag en som han la badbomber i och gav till sin bonus syster med kille. Två askar gjorde jag 8*8*8 och limmade sen ihop dem och gjorde ett lock över båda. det blev supersnyggt om jag får säga det själv *ler*'

 

Själv fick jag en liten plåtask med änglar och i låg ett silverhjärta som har en klocka i sig som pinglar när man rör det. Vilken underbar syster jag har  

 

Mer kommer efter jul ;)

jag önskar alla en riktigt

GOD JUL   







Av Ingela Larsson - 18 december 2011 21:06

Idag har jag scrappat hela dagen och lärt känna nya trevliga tjejscrappare   Om mina vänner tycker jag har mycke pysselsaker ...... undrar vad de skulle säga om detta gänger *ler*

 

Dessa prylar tillhör bara en tjej och allt är inte med på bild   Och då börjar jag ju undra hur jag ska få ihop allt detta ?? Fast de säger ju själva att de har hållt på i många år och då samlar man på sig ....... jisses och jag som tyckte jag hade mycket !!   

Men som sagt ...... det har varit en trevlig dag med många skratt och en del har jag fått lära mig av tjejerna. För dela med sig av kunnskapen gör de verkligen  

Annette hade fixat så att vi fick göra julklapps etiketter och ett kort till typ små presentkort.

   

Och de kan man ju göra när som, inte bara till jul ;)

Sen fick vi en liten bonusuppgift ....... marial till en Tag som vi vi fick göra som vi själva ville. Har aldrig gjort detta men jag tyckte väl att det blev bra :-))

 

Nu är denna scrappare trött efter en hel dag prat så nu blir det soffan  

Ha det gott. 










Av Ingela Larsson - 7 december 2011 21:51

Yes ....... jag har gjort min första stämpelmålning  För att vara första gången och inte har mer än 5 färger att välja på så är jag himla nöjd över resultatet. Nu hoppas jag att det blir ett presentkort på Pysseltagen i julklapp av min man för önskelistan därifrån blir längre, längre och längre  Ju mer man lär sig ju högre krav ställer man på prylarna och ju mer vill man ha *ler*.

 

Av Ingela Larsson - 7 december 2011 17:07

Satt vid mitt lilla scrapbord och skulle pyssla lite ....... trodde jag  Eco har börjat hoppa upp på bordet för han har förstått att han får uppmärksamhet om han gör så *ler*

 

Men han brukar tröttna efter en stund och då fick jag gjort denna lilla asken ........

 

Av Ingela Larsson - 3 december 2011 22:36

Jag var på jakt efter ett större skrivbord för ett tag sen eftersom det jag har inte räckte till med alla mina scrapbookprylar. Men eftersom jag brukar vara svår med att göra av med mina "gamla" prylar kom jag på den geniala iden att jag kunde ju "bygga ut" skrivbordet.

Sagt och gjort ....... en skiva med konsoller bakpå skrivbordet och sen målade jag det vitt. Vad jag gjort senare är att jag satte dit en skiva till men på sidan av skrivbordet. Men det var inte gjort när jag fottade .....

Men nu har jag ett stort skrivbord och jag sparade en himla massa pengar eftersom både färg, konsoller och brädor fanns hemma. Mer pengar över till scrapbooking prylat alltså   

    

Var ute och surfade och hittade en sida där man gjort ett ljuskort ...... väldigt fint så jag provade att göra ett. Snyggt men jag har tyvärr fotat med mobilen så det är inte så bra skärpa.
Har även gjort ett flapcard till min svägerska som är sjuk  ...... hon behövde lite uppmuntran  

Fortsatt trevlig kväll på er alla. 

   

Av Ingela Larsson - 1 december 2011 20:44

Välkommen till min nya blogg som handlar om mitt pyssel   

Ikväll lägger jag inte ut några bilder utan jag bara startar upp den. Men i morgon kör vi .......  


Välkommna ännu en gång :)  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards